PĂ„sklovstorsdag med treornađŸ€đŸŁđŸ„

Elevernas egna önskemÄl om aktiviteter har vi Àgnat oss Ät idag. Det har varit lite av varje. Programmering, bio, biljard, pingis, pÀrlat, lekt i pizzerian, ritat, varit ute och spelat fotboll, kring och byggt i minecraft. Vi försöker att lyssna till elevernas önskemÄl vad dem sjÀlva vill göra pÄ fritids. Det Àr vÀldigt bra att Àgna lite av loven till sÄdana saker dÄ eftermiddagarna i vanliga fall Àr vÀldigt korta och man inte hinner med sÄ mycket. Det har varit en lugn och skön stÀmning och vi har hunnit prata och umgÄs med varandra. Det Àr ocksÄ vÀldigt viktigt för oss pedagoger att försöka se och bekrÀfta alla elever och det kan vara svÄrt att hinna med under vanliga dagar.

 

PÄ fredag ska fritidsbarnen i Ärskurs 3 Äka till midgÄrdsbadet efter lunch. Det Àr ett önskemÄl som har kommit upp i samband med fritidsrÄdet som vi har en gÄng i mÄnaden.

HĂ€lsningar Alex, Ia och Karin. 🍀

SprÄk och kommunikation
Samtala, lyssna, stÀlla frÄgor samt framföra egna tankar, Äsikter och argument om olika omrÄden, till exempel etiska frÄgor och vardagliga hÀndelser.
Digitala verktyg och medier för kommunikation.
SÀker och ansvarsfull kommunikation, Àven i digitala sammanhang.
Ord och begrepp som uttrycker behov, kÀnslor, kunskaper och Äsikter. Hur ord och yttranden kan uppfattas av och pÄverka en sjÀlv och andra.

Skapande och estetiska uttrycksformer
Skapande genom olika estetiska uttrycksformer, till exempel lek, bild, musik, dans och drama.

Natur och samhÀlle
Byggande och konstruktion med hjÀlp av olika material, redskap och tekniker.
Normer och regler i elevernas vardag, till exempel i lekar och spel, och varför regler kan behövas.

 

Lekar, fysiska aktiviteter och utevistelse
Initiera, organisera och delta i lekar av olika slag.
Idrotter och andra fysiska aktiviteter inomhus och utomhus under olika Ärstider och i olika vÀder.
Utevistelse under olika Ärstider, samt nÀrmiljöns möjligheter till vistelse i naturen och pÄ andra platser för fysisk aktivitet och naturupplevelser.

 

 


Prenumerera pÄ nya blogginlÀgg

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fÀlt Àr mÀrkta *